بست گریتینگ

کلمپ یا بست وسیله ای است که برای ثابت نگه داشتن گریتینگ در هنگام نصب با توجه به موقعیت و شرایط محیطی استفاده می شود. زمانی که می خواهیم این محصول را نصب کنیم بهتر است از بست استفاده کنیم تا در صورت نیاز بتوان آن را از محل نصب خود جدا کرد. در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره این محصول می پردازیم.

بست گریتینگ

اجزا بست گریتینگ

بست یا کلمپ از اجزای مختلفی تشکیل شده است که شامل: ابرویی، چنگکی، پیچ و مهره، واشر می باشند. در هنگام نصب، یک طرف چنگکی درون چشمه ی و طرف دیگر زیر تیر آهن قرار می گیرد. همچنین ابرویی در روی گریتینگ با بسته شدن پیچ و مهره، محکم و باعث ثابت شدن کلمپ و در نتیجه گریتینگ روی تیر آهن ها محکم خواهد شد. این بست در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد، بیشترین کاربرد را دارد.

برای نصب روی سازه از روشهای جوشکاری، بتن ریزی، رول بولت و یا بست استفاده می شود. که در میان اینها، نصب با استفاده از کلمپ مخصوص، مطمئن و بهینه ترین روش می باشد. به عنوان مثال اگر گریتینگ به وسیله جوشکاری نصب شود، علاوه بر از بین رفتن پوشش گالوانیزه گریتینگ و خوردگی آن به مرور زمان، امکان جدا کردن آن برای عملیاتهای جانبی و تعمیرات، وجود نداشته ولی گازی که هنگام جوشکاری گالوانیزه ایجاد می شود، برای سلامتی نصاب مضر می باشد و خطر آسیب رسانی برای نصاب را دارد. از مزایای استفاده از بست : قابلیت جداشدن از سازه، نصب آسان و سریع، عدم آسیب به پوشش گالوانیزه گریتینگ، صرفه جویی در هزینه ها، خطر کمتر و … می باشند.

بست گریتینگ

اجزای کلمپ گریتینگ

اجزای تشکیل دهنده کلمپ عبارتند از : چنگکی، ابرویی، پیچ، مهره و واشر، که بنا بر نیاز با روکش گالوانیزه گرم و یا گالوانیزه سرد، آبکاری شده است. چنگکی برای اتصال به سازه و چشمه ی گریتینگ به کار می رود و ابرویی برای نصب روی گریتینگ و پیج و مهره برای ثابت نگه داشتن قطعات بست بر روی گریتینگ و سازه بکار می رود. بست های گریتینگ در شکل های مختلف طراحی و ساخته می شوند. بعنوان مثال شکل چنگکی کلمپ یا بست به دو صورت قوس دار و پله ای تولید می شود و ابرویی نیز با توجه به نیاز در شکل های مختلف تولید می شود. پیچ و مهره نیز با توجه به ارتفاع گریتینگ، طول پیچ ها در اندازه 6، 8، 10 و… سانتی متر انتخاب می شوند.

مزایای استفاده از بست

حذف اقدامات خطرساز مانند حفاری، سوراخکاری و جوشکاری

نصب آسان بدون آسیب رساندن به پوشش گالوانیزه گریتینگ

باز و بسته کردن سریع کلمپ گریتینگ، کمتر از یک دقیقه

دسترسی به مناطق زیرین گریتینگ جهت تعمیر و نگهداری

صرفه جویی در وقت و سرمایه و حفظ ایمنی و سلامت کار

قیمت مناسب کلمپ با کیفیت ساخت و گالوانیزه بالا

Pin It