کاربرد گریتینگ کجاست ؟

گریتینگ در زندگی روزمره ما چه کاربردهایی دارد؟

گریتینگ در چه بخش هایی استفاده می شود؟

پیش از اینکه به کاربردهای این محصول بپردازیم ابتدا به سراغ تعریف ساده درپوش می رویم. همانطور که میدانید گریتینگ در زبان فارسی با نام درپوش یاد می شود.

کاربرد گریتینگ کجاست

در ساده ترین تعریف، گریتینگ نوعی درپوش است و در تعریفی دیگر شبکه ای مشبک مانند است که دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

آیا گریتینگ فقط درپوش است؟

گریتینگ در ساختار و متریال های مختلف تولید می شود و همین موضوع باعث تنوع محصول آن می شود.

تنوع این محصول نشان دهنده تنوع کاربردهای آن می باشد.

گریتینگ به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در بخش های مختلف صنعت، شهرسازی و دکوراسیون کاربرد دارد.

کاربرد گریتینگ در زندگی ما

برخی از مردم با نام گریتینگ آشنا نیستند و آن را دور از زندگی روزمره اشان تصور می کنند درصورتی که اینگونه نیست. برای اثبات نقش آن در زندگی روزانه می توان آبگیرهای خیابان را مثال زد که از جمله نمونه هایی از این محصول به حساب می آیند. زمانی را در نظر بگیرید که جلوی درب منزلتان هستید و دریچه ی آبی در آنجا قرار دارد که با درپوش پوشیده شده است، احتمالا تا به حال به آن دقت نکردید اما باید بدانید که نام آن گریتینگ است. روزهای بارانی را به یاد آورید که آب به خیابان ها حمله می کند و در دریچه های آب فرو می رود، این دریچه ها یک نوع روپوش دارند که روی آن قرار گرفته است و نامش گریتینگ است. این مثال ها تنها بخشی از کاربردهای محصولات گریتینگ می باشند.

گریتینگ

ویژگی های منحصر به فرد گریتینگ و به صرفه بودن آن باعث شده این محصول جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خود باشد. زیبایی، مقاومت بالا، عبور نور و هوا، وزن کم و از همه مهم تر تنوع و انعطافی که مشتری در انتخاب این محصول دارد باعث رضایت و جلب توجه او می شود. درپوش انواع مختلفی دارد که از نظر جنس و متریال و ساختار مدلی خاص دارند.

کاربرد گریتینگ در صنعت

درپوش به دلیل برخورداری از مقاومت بالا، وزن کم، تنوع محصول و قیمت مناسب خواهان زیادی در صنایع مختلف دارد. این درپوش ها به دلیل زیبایی بصری ای که دارند نسبت به محصولات مشابه خود کاربردی تر هستند و در مکان های مختلفی شاهد استفاده از آن هستیم. محصولات گریتینگ عضوی ضروری در صنعت سنگین به حساب می آیند و در بخش های مختلف آن مثل توری ها و کفی سکوها استفاده می شوند. کاربری گریتینگ را در پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنعت لجستیک، صنعت پتروشیمی و حتی معادن نیز می توان دید.

کاربرد گریتینگ در سطح شهر

در مثال های اولیه به کاربرد گریتینگ به عنوان درپوش آب در سطح شهر ها اشاره شد، اما کاربرد این محصول در شهرسازی بسیار وسیع تر از درپوش آب بودن است. کاربرد گریتینگ را در ساختمان سازی، کانال های آب، توری، پله های اضطراری، دریچه فاضلاب، اطراف ورزشگاه ها، محافظ درب و پنجره، پل هوایی، کابل های برق، پارک ها، پل ها،  قفسه ها و  . . . می توان دید. به طور کلی می توان گفت درپوش به دلیل زیبایی و جلوه بصری ای که دارد در بخش های مختلف شهرسازی به کار گرفته می شود و ابزاری مورد علاقه برای پیمانکاران و معماران است.

انواع گریتینگ

کاربرد گریتینگ کجاست ؟

هر نوع از گریتینگ در محلی خاص به کار گرفته می شود و بسته به محیطی که قرار است تعبیه شود ساخته و انتخاب می شود. مثلا گریتینگ فلزی از پر کاربردترین انواع گریتینگ است و دلیل این موضوع عمر طولانی آن است. گریتینگ کامپوزیت در برابر حرارت بسیار مقاوم است و در محیط هایی که دما بسیار بالا است استفاده می شود. به طور مثال گریتینگ استیل به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زدگی و خوردگی دارد خواهان زیادی در صنعت شیمیایی و غذایی، داروسازی، آشپزخانه های صنعتی، مخازن نگهداری مواد فاسد شدنی و . . . دارد.

محصولات گریتینگ

محصولات گریتینگ ایران درین

گروه صنعتی ایران درین این افتخار را دارد که برای جلب رضایت مشتریان و حفظ اعتماد ارزشمند آنها، خدمات پیش از فروش را به مشتریان خود ارائه دهد و براساس نیازی که دارند محصولی مناسب به آن ها پیشنهاد کند. برای اطلاع از انواع گریتینگ و نحوه ی ثبت سفارش خود با کارشناسان فروش گروه صنعتی ایران درین تماس بگیرید.

آنچه در کاربرد گریتینگ کجاست آموختیم :

گریتینگ در تنوع ساختار و متریال تولید می شود

تنوع محصولات گریتینگ باعث کاربرد های مختلف آن شده است

ویژگی های بارز گریتینگ مقاومت بالا، وزن کم، هزینه کم و انعطاف در انتخاب محصولات است.

گریتینگ در صنعت، شهرسازی و طراحی دکوراسیون طرفداران زیادی دارد

برخی از کاربردهای گریتینگ در شهرها

ساختمان سازی،  کانال های آب توری، پارکینگ، درپوش، کفپوش، دریچه فاضلاب، اطراف ورزشگاه و فضای سبز، پارک ها، محافظ درب و پنجره، پل هوایی، کابل های برق، پل ها، قفسه ها، رنده، آبگیر.

برخی از کاربردهای گریتینگ در صنعت

پالایشگاه ها، نیروگاه ها، صنعت لجستیک، صنعت پتروشیمی، معادن، صنعت شیمیایی، صنعت غذایی، داروسازی، آشپزخانه صنعتی، مخازن نگهداری مواد فاسد شدنی.

Pin It