گریتینگ آلومینیوم

یکی دیگر از محصولات گریتینگ، نوع آلومینیومی آن می باشد که این محصول از انواع صفحات مشبک موجود در بازار می باشد که در مواردی به کار می رود که کاهش وزن و کیفیت بالا مطرح می باشد. گریتینگ آلومینیوم در مکان هایی با قابلیت خورندگی بالای قطعات مورد استفاده قرار می گیرد.  آلومینیوم در مقابل رطوبت بسیار مقاوم می باشد و نسبت به سایر فلزات از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این محصول به خاطر داشتن ساختاری مناسب دارای جذب آلودگی بسیار کم نسبت به آهن و سایر مواد اولیه دیگر در ساخت و تولید گریتینگ است.

گریتینگ آلومینیوم

یکی از روش های متداول در تولید گریتینگ آلومینیوم فورج کردن قطعات رابط و باربر در یکدیگر می باشد. این قطعات بصورت پنلهای استاندارد و یا گریتینگ های برش خورده مطابق نقشه ارائه می شوند. بنابراین گریتینگ آلومینیوم را می توان در مواردی که دارای رطوبت بسیار بالا بوده و یا درآن مکان وجود آب بلامانع است استفاده می کنند. بیشترین کاربرد این محصول در راه پله داخلی طبقات ویلاها و یا سقف های کاذب و نمای بیرونی ساختمان های مسکونی است که از نظر زیبایی حائز اهمیت بالایی می باشد. در آزمایشگاه ها نیز این محصول مورد استفاده قرار می گیرد زیرا عدم وجود آلودگی در این مکان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

کاربرد گریتینگ آلومینیوم

فلز آلومینیوم دارای وزن پایین نسبت به سایر محصولات مشابه خود مانند فولاد و استیل بوده و در برابر رطوبت و خوردگی از مقاومت بسیار بالا برخوردار می باشد به همین دلیل امروزه در صنعت ساخت و تولید گریتینگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. گریتینگ آلومینیوم با توجه به خصوصیات مطرح شده برای برخی مکان ها نیز مقرون به صرفه نیست.

این گریتینگ با توجه به داشتن قابلیت جذب حداقل باکتری و میکروب به عنوان بهترین نوع از محصولات گریتینگ می باشد که در تصفیه خانه ها و کانال های فاضلاب و محیطهایی که رعایت نکات بهداشتی در آنها لازم هست استفاده می شود.

گریتینگ آلومینیوم

گریتینگ از نظر هدایت الکتریکی همانند مس دارای هدایت بالا می باشد و در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی پایینی داشته و دارای استحکام و مقاومت بالا بوده و به همین دلیل سالها بدون هیچ تغیری باقی میماند.

این عنصر غیر سمی است و با جذب کردن حداقل باکتری و ذرات غبار آلود برای دریچه ها مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از مزایایی که مطرح شد باعث منحصر به فرد بودن این عنصر گردیده است. از گریتینگ آلومینیوم در سکوهای حفاری، صنایع دریایی، کارخانه های کاغذ سازی و تولید کننده های مواد شیمیایی، صنایع نفتی، صنعت گردشگری و شهرسازی، تصفیه خانه ها استفاده می کنند.

Pin It