ایمنی انواع گریتینگ

در این مقاله سعی داریم علاوه بر اینکه اشاره ای مختصر در مورد انواع گریتینگ به شما ارائه می دهیم در مورد ایمنی انواع گریتینگ نیز توضیحات کاملی ارائه کنیم. در فرایند تولید هر محصولی نیاز به رعایت یک سری استاندارد و اصول  اولیه است، گریتینگ نیز از این قاعده جدا نمی باشد. با توجه به اینکه گریتینگ در صنعت سنگین به کار گرفته می شود و نیاز به اطمینان از مقاومت آن است، ایمنی آن اهمیت ویژه ای برای مصرف کنندگان دارد. در این مطلب نیز به ارائه توضیحات تکمیلی راجع به ایمنی گریتینگ می پردازیم. ایمنی و سلامت در انواع گریتینگ دارای اهمیت ویژه ای است، در مورد ایمنی انواع گریتینگ می توان به خط کامل ایمنی شامل تخته استاندارد، آج پله ها، کانال های پیاده رو و کف صفحه های صاف برای کاربردهای صنعتی اشاره نمود.

ایمنی انواع گریتینگ

مواردی که ایمنی گریتینگ رو به یک انتخاب ارجح تبدیل می کند، عبارتند از :

ضد لغزش بودن
مقرون به صرفه بودن
وزن سبک
چند منظور بودن
تعمیر و نگهداری کم
مقاومت بالا نسبت به وزن آن

محصولات گریتینگ

موارد ایمنی گریتینگ عبارتند از :

– صفحات باید بصورت ثابت نصب شود

– کلیه صفحات باید بصورت سالم و همسطح باشد

– جهت جلوگیری از دفرمه شدن صفحات گریتینگ از قرار دادن تجهیزات سنگین بر روی صفحات خوداری نموده

– در صورت مشاهده تغیر در شکل ظاهری، شکستگی و یا جابجایی صفحات گریتینگ باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح و یا تعمیر یا تعویض اقدام نمایید.

– نصب صفحات گریتینگ باید بصورت مرحله به مرحله توسط مسئولین مربوطه و براساس رعایت اصول ایمنی انجام شود.

– بعد از پایان کار، نصب مجدد صفحات گریتینگ و فیکس و ثابت شدن آن باید توسط افراد مسئول انجام شود.

گریتینگ

گریتینگ های پرچین

گریتینگ های پرچین توسط میله های بلبرینگ پرچ به میلگردهای مستطیل شکل می باشد که به شکل مستطیل تولید می شود. محصولات قدیمی گریتینگ، توری های پرچ دار مقاومت بالایی در برابر ضربه، خستگی و بارهای مکرر ارائه می داد.

گریتینگ فولادی

گریتینگ فولادی یکی از پرطرفدارترین گریتینگ ها در بازار صنعت می باشد. این گریتینگ قبلا بصورت دست سازساخته می شد و امروزه به صورت غیر دست ساز تولید می شود و به دلیل تنوع در شکل ظاهر و هزینه پایین تولید نسبت گریتینگ های دیگر دارد، بهترین انتخاب در صنایع مختلف به خصوص صنایع پتروشیمی می باشد. ساختار گریتینگ فلزی از سه قطعه اصلی تسمه باربر، رابط  و چشمه است. هر کدام از این قطعات هویتی تعریف شده در گریتینگ دارند که قبلا توضیح هر یک از این سه قطعه را در مقاله انواع گریتینگ ارائه کردیم.

گریتینگ آلومینیومی

آلومینیوم به دلیل داشتن خواص منحصر به فرد از کاربردی ترین مواد در صنایع می باشد. مواردی که این متریال را نسبت به متریال های هم رده خود ارحج نموده عبارتند از : وزن پایین، نسبت مقاومت بالا به وزن، مقاومت در برابر خوردگی در شرایط مختلف جوی و محیطی (این متریال سالهای سال بدون هیچ خوردگی یا پوسیدگی مورد استفاده قرار میگیرد و دارای دوام بسیار بالایی است). به همین دلیل آلومینیوم بعنوان یک انتخاب مناسب برای ساخت صفحات مشبک گریتینگ به کار می رود. این متریال همچنین قابلیت بازیافت نیز دارد که این مسئله باعث شده که حتی ضایعات آلومینیوم از ارزش مادی بالا برخوردار باشد و همچنین سازگار با محیط زیست می باشد.

گریتینگ آلومینیومی در سکوهای حفاری دریا، صنایع پتروشیمی، کارخانجات کاغذسازی، صنایع گردشگری و همچین ساختمان سازی و معماری و گاهی برای ساخت راه پله های ساختمانی یا کارخانه های شیمیایی، کف پله نیر مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مزایای این متریال، غیر سمی بودن آن است که باعث شده این محصول در ساخت گریتینگ دریچه ها و کانالهای فاضلاب و تصفیه خانه ها مورد استفاده قرار گیرد.

گریتینگ فایبرگلاس

این محصول از مواد کامپوزیتی ساخته شده که همین مسئله باعث ارجح بودن آن نسبت به نوع فلزی می باشد. محصولات گریتینگ فایبرگلاس به دلیل داشتن الیاف کامپوزیتی در اسکلت خود، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر بارهای ضربه ای می باشد، این محصول در برابر اسید، سرما و گرما، آتش سوزی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داده است، همچنین عایق بسیار خوبی در برابر الکتریسته است، بنابراین این مسئله باعث شده که نسبت به گریتینگ فلزی انتخاب بهتری باشد.  گریتینگ فایبرگلاس کاربردهای بسیاری در صنایع غذایی، صنایع دریایی، آزمایشگاه های شیمیایی، کارخانه ها و صنایع آب و فاضلاب، صنایع الکترونیکی و پایشگاه ها دارد.

انواع گریتینگ

گریتینگ ها برای وظایف سنگین

این محصول در بزرگراه ها، کف کارخانه ها، روکش های ورودی و فرودگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجایی که این محصول می تواند از لیفتراک های سبک تا تردد کامیون های سنگین یا هواپیما ها مورد استفاده قرار گیرد، توری های سنگین در طیف گسترده ای از اندازه و فاصله های بار ساخته می شوند تا توانایی تحمل بار سنگین را داشته باشند. گروه صنعتی ایران درین ارائه کننده انواع گریتینگ، محصولات گریتینگ و رعایت اصول ایمنی در گریتینگ می باشد. لطفا برای انتخاب گریتینگ مناسب با بخش مهندسی ما تماس بگیرید و ما با کمال میل در انتخاب یک گریتینگ با تحمل بار سنگین برای برآوردن نیازهای خاص شما یاری خواهیم کرد.

 

 

 

Pin It