فرآیند تولید گریتینگ مقاله ای است که در آن روش تولید گریتینگ و روش های ساخت گریتینگ را برای شما مطرح می کنیم.

گریتینگ

فرآیند تولید گریتینگ های فلزی

روش اول : تولید گریتینگ با روش جوش CO2

روش دوم : تولید گریتینگ با روش الکتروفورج یا ماشینی

تولید گریتینگ با روش جوش CO2

روش تولید گریتینگ با جوش CO2 به این صورت است که سازنده این محصول که حتما فردی دارای تجربه و مهارت است، کلیه مراحل تولید این محصول را از مرحله برش تسمه ها و میلگردهای گریتینگ، پانچ تسمه های گریتینگ، مونتاژ گریتینگ و در نهایت جوشکاری را با جوش co2 و با ماشین آلات مجهز انجام می دهد. نکته ای که در این فرایند اهمیت دارد این است که گریتینگ با کیفیت جوش بخورد و بعد از جوش ایرادی نداشته باشد. مهندسین گروه صنعتی ایران درین در زمینه تولید انواع گریتینگ، محصولات گریتینگ فعالیت بی نظیری داشته اند. لازم به ذکر است که گریتینگ بعنوان کاربردی ترین پوشش در بسیاری از محیط های صنعتی به کار می رود. در روش تولید گریتینگ با جوش CO2 گریتینگ ها بر اساس نوع و جنس در گروه های فلزی، فلزی گالوانیزه، فایبرگلاس، استنلس استیل و آلومینیومی قرار میگیرند. گریتینگ ها در روش CO2 توسط نیروی انسانی با هراندازه وشکلی که مشتریان درخواست کنند تولید می شود.

فرآیند تولید گریتینگ

تولید گریتینگ با روش الکتروفورج یا ماشینی

روشی دیگر که در تولید گریتینگ وجود دارد و به احتمال زیاد آن را شنیده اید، روش الکتروفورج یا روش ماشینی می باشد. با شنیدن واژه الکتروفورج چه چیزی به ذهن شما می آید؟ برق! دقیقا درست است چون در این روش تولید از جریان برق استفاده می شود. در این روش گریتینگها توسط ماشین و دستگاه تو با جریان برق تولید میشوند به این صورت که ساختار‌ گریتیگ کنار یک محصول دیگر قرار می گیرد و توسط جریان برق و با شوکی که به آن ها وارد می شود ذوب می شوند و شبکه ی گریتینگ تولید می شود. الکتروفورج به چه معناست؟ الکتروفورج یعنی جوشکاری قطعات فلزی به وسیله جریان برق. در واقع الکترو یعنی جریان برق و فورج (Forge) یعنی شکل دادن قطعات با گرم کردن واعمال فشار و چکش کاری است. چون در این روش، ساخت گریتینگ از برق و گرما استفاده می شود به این نام نامگذاری شده است.

این روش نسبت به روش جوش CO2امروزی تر می باشد. یکی از محدودیت هایی که در روش تولید گریتینگ بصورت الکتروفورج وجود دارد این است که در ایران تنها بصورت تسمه در چهار پهلوی تابیده تولید می شود. گروه صنعتی ایران درین دارنده خدمات مشاوره انواع گریتینگ، فرآیند تولید گریتینگ این افتخار را دارد که با بررسی دقیق و کنترل های پیوسته کارشناسان، به دنبال ارائه محصولات گریتینگ مناسب به سفارش دهندگان خود باشد. لازم است بدانید که الکتروفورج جدیدترین تکنولوژی در تولید گریتینگ می باشد و یک روش کاملا پیشرفته مکانیکی است.

انواع گریتینگ

مزایای روش الکتروفورج نسبت به روش جوش CO2

از مزایای گریتینگ الکتروفورج نسبت به روش جوشکاری عدم نیاز به ایجاد شکاف در تسمه های باربر جهت قرار دادن رابط ها می باشد. در روش دستی از باربری تسمه ها کم میکنند بعد برای جبران این نقص از تسمه هایی با ضخامت و یا پهنای بالاتر استفاده می کنند که این مسئله باعث بالا رفتن وزن گریتینگ و در نهایت وزن سازه خواهد شد، اما گریتینگ الکتروفورج در مقایسه با روش دستی با وجود داشتن وزن کمتر دارای مقاومت بیشتر می باشد. گریتینگ الکتروفورج به عنوان بروزترین و کاربردی ترین روش تولید گریتینگ در جهان شناخته شده. از مزایای این محصول میتوان به وزن پائين، 30% مقاومت باربری بیشتر ، نداشتن خوردگی و ترک نسبت به فرآیند اتصال قدیمی (جوشکاری) اشاره کرد.

محصولات گریتینگ

یکی دیگر از مهمترین مزیت هایی که روش تولید گریتینگ در الکتروفورج نسبت به روش دستی دارد این است که در روش دستی کلیه کارها بوسیله نیروی انسانی انجام می شد و احتمال خطا بسیار زیاد بود و همین مسئله باعث افت کیفیت محصول می شد. از طرفی به دلیل اینکه از جوشکاری در این روش استفاده می شد حتی در بهترین شرایط نیز عیوب جوش، از جمله خلل و فرج، ترک و ایجاد اسپاترها بر روس سطح قطعات نیز رخ میداد. این موارد باعث میشد که پوشش گریتینگ به خوبی انجام نشود و خوردگی در این قطعات رخ دهد، اما در روش الکتروفورج یا ماشینی بدلیل یکنواخت بودن تمامی نقاط اتصال دارای خلل و فرج نیست و عملیات گالوانیزاسیون در گریتینگ به بهترین شکل ممکن انجام می شد و این عیب در این روش نبود.

در نهایت می توان گفت فرایند تولید گریتینگ هیچ محدودیتی ندارد، به طوری که مشتریان می توانند محصولی با سایز، ابعاد و نوع گریتینگ مورد نظرشان سفارش دهند. گروه صنعتی ایران درین نیز که سابقه ای طولانی در ارائه انواع گریتینگ طبق سلیقه و نیاز مشتریان دارد سعی دارد خدمات خود را با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان با ابعاد و اندازه مورد نظر آن ها ارائه دهد. چنانچه تمایل به خرید انواع گریتینگ دارید می توانید با راه های ارتباطی گروه صنعتی ایران درین در تماس باشید و از خدمات مشاوره پیش از فروش آن بهره مند شوید.

این مجموعه همواره کسب رضایت مشتریان را در اولویت کارهای خود قرار می دهد.

مشاور جهت بازدیداز پروژه و مشاوره رایگان همراه با نمونه کالا

۶۶۱۵۸۳۰۰-۶۶۱۵۸۴۰۰-۶۶۱۵۸۵۰۰-۶۶۱۵۸۶۰۰

سلطانی: ۰۹۱۲۷۶۳۵۹۷۳

زندی: ۰۹۱۲۸۳۵۱۰۶۵

 

Pin It