بازرسی گریتینگ

در رایطه با گریتینگ استانداردهای مختلفی وجود دارد. گریتینگ نیز مانند کلیه  قطعات صنعتی با توجه به استانداردهای تعریف شده از سوی سازمان جهانی استاندارد، تولید و بازرسی شده و کیفیت آن بر اساس همین استانداردها کنترل می شود.  پر کاربردترین استاندارد گریتینگ نوع ANSI MBG 531-532 می باشد . استاندارد نوع MBG 531 برای گریتینگ های سبک  و استاندارد نوع MBG 532  برای گریتینگ‌های سنگین و استاندارد نوع MBG 533 برای جوشکاری گریتینگ به کار می رود. از استاندارد بین المللی ASTM A123 برای پوشش گالوانیزه گرم استفاده می شود. همانطور که گفته شد کلیه قطعات تولیدی در صنعت بر اساس استانداردهای بین المللی، نقشه های طراحان و کارشناسان و متخصصین در این زمینه مورد کنترل کیفیت قرار می گیرد و در هنگام تحویل به خریداران این محصول بازرسی و کنترل می شود.

گریتینگ

تست و بررسی محصولات گریتینگ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد به همین دلیل بررسی محصولات قبل از تحویل به مشتریان و بعد از ساخت گریتینگ انجام می شود. بازرسی گریتینگ در دو مرحله انجام می شود که عبارتند از :

بازرسی قبل از گالوانیزه شدن گریتینگ

قبل از گالوانیزه شدن گریتینگ اولین مرحله بازرسی گریتینگ انجام می شود. پس از ساخت گریتینگ جهت بازرسی محصولات ساخته شده و قبل از گالوانیزه شدن گریتینگ ها به مشتری اطلاع داده می شود که باید محصولات شما تست و بررسی شود. به همین خاطر بازرس یا نماینده کارفرما در محل حضور یافته تا بازرسی محصولات گریتینگ را انجام دهد . مواردی که در این بازرسی توسط نماینده کارفرما بر اساس نقشه های ساخت بررسی می شود عبارتند از : ابعاد گریتینگ تولیدی – بازرسی ظاهری محصولات گریتینگ – دقت جوشکاری گریتینگ – مقدار تابیدگی در گریتینگ – ضخامت و ارتفاع تسمه کاربردی – مشخصات فنی گریتینگ – چشمه گریتینگ

بازرسی بعد از عملیات گالوانیزه گرم و بسته بندی گریتینگ ها

بعد از عملیات گالوانیزه گرم محصولات گریتینگ توسط بازرس، مجددا برای مرحله دوم بازرسی می شود. بازرسی در این مرحله شامل موارد ذیل می باشد :

ضخامت سنجی گالوانیزه گریتینگ، بازرسی از ضخامت گالوانیزه گریتینگ توسط دستگاه الکومتر کالیبره انجام می شود. استاندارد ضخامت گالوانیزه برای ضخامت‌های مختلف در جداول متفاوتی بیان شده است. میزان ضخامت پوشش گالوانیزه گرم برای گریتینگ های معمولی حدود 80 تا 85 میکرون به صورت متوسط می باشد.

تست چسبندگی گالوانیزه گرم، در این مرحله از میزان چسبندگی گالوانیزه توسط تست ایکس کات یا همان کاتر با خطوط ضربدری توسط بازرسی که کارفرما معرفی میکند تست می گیرند که می بایست در محدوده استانداردها باشد.

در پایان بررسی و در واقع آخرین مرحله انجام کار، کلیه محصولات گریتینگ مطابق با درخواست مشتریان بر روی پالت های چوبی گذاشته شده و تسمه کشی می شوند، سپس بر روی آنها لیبل مخصوصی چسبانده می شود که اطلاعاتی مانند : شماره سریال و پلاک گریتینگ ، تعداد هر دسته بندی و .. نوشته شده. در پایان کلیه مدارک و مستندات مربوط به گریتینگ امضاء و مورد تایید بازرس قرار می گیرد.

مراحل بازرسی توسط گروه صنعتی ایران درین

گروه صنعتی ایران درین با انجام پروسه کامل کنترل کیفیت گریتینگ به صورت همیشگی و در تمام مراحل ساخت گریتینگ از لحظه تخلیه مواد خام تا زمان پایان بارگیری برای گالوانیزه، کیفیت بالای گریتینگ تولیدی را به شما مشتریان و کارفرمایان اطمینان می‌دهد. بسته بندی و انتقال گریتینگ ها توسط گروه صنعتی ایران درین به بهترین شکل انجام شده تا رضایت مشتریان را داشته باشیم. گروه صنعتی ایران درین تولید کننده انواع گریتینگ، گاتر، گاتر پیش ساخته و محافظ ستون های پارکینگ و .. می باشد که همواره سعی داشته تا بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان و متخصصان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید و راهنمایی لازم و مشاوره در این زمینه را داشته باشید.

Pin It